សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ប្រសិទ្ធនាមស្ពានអាកាសថ្មីទាំងពីរ ដែលទើបសាងសង់ថា «ស្ពានអាកាសព្រះមុនីវង្ស» និង «ស្ពានអាកាសគង់សំអុល», ភ្នំពេញចំណាយសង់ស្ពានឆ្លងទន្លេ និងស្ពានអាកាសជាង ២២៦លានដុល្លារ ដោយប្រើវិធី «ស្លឹកត្នោត ខ្ចប់ស្ករត្នោត»


(ភ្នំពេញ)៖ សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន នាយករដ្ឋមន្ត្រីនៃកម្ពុជា នៅព្រឹកថ្ងៃទី៣១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២២នេះ បានអញ្ជើញជាអធិបតីបើកការដ្ឋានសាងសង់ស្ពានអាកាស ក្នុងរាជធានីភ្នំពេញចំនួនពីរបន្ថែមទៀត ដែលមានតម្លៃសរុបជាង ៤៦លានដុល្លារអាមេរិក។

ស្ពានអាកាសទី១ ស្ថិតនៅចំណុចប្រសព្វមហាវិថីសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន មហាវិថីព្រះមុនីវង្ស ជាមួយវិថីកងយោធពលខេមរភូមិន្ទ (ផ្លូវលេខ២៧១) ក្នុងទឹកដីខណ្ឌចំការមន និងខណ្ឌមានជ័យ ចំណាយថវិកាសាងសង់ ៣៦,៧៧៥,០០០ដុល្លារ ប្រើរយៈពេល៣៦ខែ ត្រូវបានសម្តេចតេជោនាយករដ្ឋមន្ត្រី ប្រសិទ្ធនាមថា «ស្ពានអាកាសព្រះមុនីវង្ស»

ចំណែកឯស្ពានអាកាសទី២ ស្ថិតនៅចំណុចប្រសព្វមហាវិថីសហព័ន្ធរុស្ស៉ី ជាមួយមហាវិថីសម្ដេចចៅហ្វាវាំងវរវៀងជ័យអធិបតីស្រឹង្គារ គង់ សំអុល (ផ្លូវលេខ២០០៤) និងផ្លូវលេខ២០១១ ក្នុងខណ្ឌពោធិ៍សែនជ័យ ចំណាយថវិកាសាងសង់ ១០,០០០,០០០ដុល្លារអាមេរិក ប្រើពេល ១៦ខែ ត្រូវបានសម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន ប្រសិទ្ធនាមថា «ស្ពានអាកាសគង់សំអុល»

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានថ្លែងថា «ដោយសារតែស្ពាននេះ [ស្ពានអាកាសទាំង២] មានឈ្មោះវែងពេក ខ្ញុំចង់ស្នើថាស្ពានទី១ដែលយើងសម្ពោធបើកការដ្ឋាននៅទីនេះ យើងគួរហៅកាត់ថា “ស្ពានអាកាសព្រះមុនីវង្ស” តែម្តង ដើម្បីកុំពិបាកព្រោះភ្ជាប់ផ្លូវគ្នាច្រើនណាស់។ ស្ពានទី២ ដោយសារតែវាភ្ជាប់ទាំងផ្លូវសហព័ន្ធរុស្ស៊ី ផ្លូវសម្តេចចៅហ្វាវាំង គង់ សំអុល និងផ្លូវ២០១១ អីចឹងយើងហៅថា “ស្ពានអាកាសគង់សំអុល” តែម្តងទៅឆាប់ចប់»

សម្តេចតេជោបានបញ្ជាក់ថា ការកសាងស្ពានអាកាសថ្មីនេះឡើង គឺដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការ របស់ប្រជាពលរដ្ឋ ដែលត្រូវការហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធចាំបាច់ សម្រាប់កាត់បន្ថយការស្ទះចរាចរណ៍ ដែលមធ្យោយបាយធ្វើដំណើររបស់បងប្អូន បានកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់។

សម្តេចតេជោបន្ថែមថា តម្រូវការរបស់កម្ពុជា បច្ចុប្បន្ននេះវាខុសពីតម្រូវការកាលពី៣០ឆ្នាំមុន ដែលពេលនោះមានតម្រូវការតែលើស្បៀងអាហារ ការសិក្សា សុខាភិបាល និងវិស័យមួយចំនួនទៀត រួមទាំងលំនៅឋានផងដែរ។ ប៉ុន្តែពេលនេះ តម្រូវការសម្រាប់ការពង្រីកផ្លូវ និងកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធចាំបាច់ សម្រាប់ប្រជាជន។

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានលើកឡើងថា មកដល់ពេលនេះ រាជធានីភ្នំពេញ មានស្ពានអាកាសចំនួន៨ហើយ ដែលស្ពានអាកាសចំនួន៥ បានដាក់ឲ្យប្រើប្រាស់រួចហើយ រួមមានស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់ (២៤ មិថុនា ២០១០), ស្ពានអាកាស៧មករា (៦ មករា ២០១២), ស្ពានអាកាសស្ទឹងមានជ័យ (៣១ កក្កដា ២០១៤), ស្ពានអាកាស៥មករា (៥ មករា ២០១៦), ស្ពានអាកាសមិត្តភាពកម្ពុជា-ចិន សែនសុខ ឬហៅថា «ស្ពានអាកាសផ្សារដីហ៊ុយ» (២ កក្កដា ២០១៨) និងស្ពានអាកាសរង្វង់មូលចោមចៅ (៣១ មីនា ២០២២)។ ក្រៅពីនេះ ស្ពានអាកាសមួយទៀត គឺស្ពានអាកាសលើផ្លូវជាតិលេខ៥ បានបើកការដ្ឋានសាងសង់កាលពីថ្ងៃទី៣១ ខែមករា ឆ្នាំ២០២២ និងស្ពានអាកាស២ទៀត ដែលបើកការដ្ឋានសាងសង់ នៅថ្ងៃទី៣១ ខែសីហា ឆ្នាំ២០២២នេះ។

សម្តេចតេជោបញ្ជាក់ថា ការសាងសង់ស្ពានអាកាស មិនទាន់បញ្ចប់ត្រឹមតែស្ពានទី៨នេះទេ គឺនៅមានជាបន្តបន្ទាប់ទេ នៅពេលមានតម្រូវការចាំបាច់។

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានថ្លែងថា ថវិកាដែលប្រើប្រាស់ ក្នុងការសាងសង់ស្ពានអាកាស និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធមួយចំនួន នៅរាជធានីភ្នំពេញ គឺប្រើប្រាស់វិធី «យកស្លឹកត្នោត ខ្ចប់ស្ករត្នោត» មានន័យ «យកក្រុងចិញ្ចឹមក្រុង» តាមរយៈសហប្រតិបត្តិការជាមួយក្រុមហ៊ុន OCIC ដោយបានប្រើប្រាស់ពីចំណូល ដែលបានមកពីកោះពេជ្រ ចំណូលពីកោះនរា និងពីចំណូលនៃតំបន់ជ្រោយចង្វារ ដើម្បីកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធចាំបាច់ ដើម្បីពន្លឿនកំណើនសេដ្ឋកិច្ច។

សម្តេចតេជោ ហ៊ុន សែន បានបញ្ជាក់ថា «បទបញ្ជារបស់ដាច់ណាស់ មិនឲ្យប្រើប្រាស់នូវអ្វីដែលបានទទួលផល អំពីការសហប្រតិបត្តិការការវិនិយោគនេះ យកទៅប្រើប្រាស់ចំណាយចរន្តដាច់ខាត គឺត្រូវប្រើប្រាស់តែក្នុងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ ដើម្បីពន្លឿនកំណើនសេដ្ឋកិច្ចតែប៉ុណ្ណោះ។ ដូច្នេះគិតមកដល់ពេលនេះ ទាំងស្ពានឆ្លងកាត់ទន្លេ ៥ទីតាំង ទាំងស្ពានអាកាស ៨ទីតាំង ស្មើនឹងថវិកាជាង២២៦លានដុល្លារ ដែលក្រុមហ៊ុន OCIC ទទួលបាននូវសិទ្ធិវិនិយោគនោះ យកមកកសាងនៅស្ពានទាំងនេះ»។

សម្តេចតេជោបញ្ជាក់បន្ថែមថា ប្រយោជន៍នៃការវិនិយោគទីតាំងនានា របស់ក្រុមហ៊ុន OCIC នេះមិនត្រឹមតែបានយកមកកសាងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធចាំបាច់ប៉ុណ្ណោះទេ ទីតាំងទាំងនោះ ដូចជាកោះពេជ្រ កោះនរា និងតំបន់ជ្រោយចង្វារ មានការអភិវឌ្ឍន៍ បង្កើតការងារជូនប្រជាពលរដ្ឋ មានអាជីវកម្មរកស៊ី ដែលបានបង់ពន្ធជូនរាជរដ្ឋាភិបាលយ៉ាងច្រើន។

សម្តេចបានចោទជាសំណួរ តើបើទុកឲ្យកោះពេជ្រ មានដើមត្រែងយោល អាចមានកូនទីក្រុង មានការអភិវឌ្ឍន៍ដូចសព្វថ្ងៃនេះទេ ? តើបើទុកឲ្យជ្រោយចង្វារ មានដើមត្រែងយោល ទឹកលិចនៅរដូវវស្សា តែមានសកម្មភាពអាជីវកម្ម មានការអភិវឌ្ឍន៍ដូចសព្វថ្ងៃនេះដែរទេ? ប៉ុន្តែឥឡូវមិនត្រឹមជាទីក្រុងដែលមានមនុស្សរស់នៅទេ និងមានសកម្មភាពអាជីវកម្មដ៏មមាញឹកទេ ប៉ុន្តែវាបានបង្កើននូវការងារដល់មនុស្សមិនតិចទេ និងចំណូលពន្ធជូនរដ្ឋផងដែរ៕