តើ​តំបន់​ណា​នៃ​ទិស​ទាំងបួន​របស់​រាជធានី​នឹង​ក្លាយជា​តំបន់​ពាណិជ្ជកម្មលំដាប់​អន្តរជាតិ​


ការ​រីកចម្រើន​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​របស់​កម្ពុជា​ ដែល​បាន​មក​ពី​កំលាំង​ចលករ​សំ​ខាន់​ៗចំនួន៤​ មាន​វិស័យ​ចំនួន​មួយ​កំពុង​លេចធ្លោ​ជាងគេ​ គឺ​វិស័យ​សំណង់​ និង​អចលនទ្រព្យ​។

ជាមួយនឹង​ការ​កើនឡើង​នូវ​កត្តា​ប្រជា​សាស្រ្ត​ កំនើ​ននៃ​ប្រា​ក់់​ចំណូល​របស់​ប្រជាពលរដ្ឋ​ ដោយសារ​កត្តា​សុខ​សន្តិភាព​ ស្ថេរ​ភាព​នយោបាយ​ និង​ការ​ដាក់ចេញ​នូវ​គោលនយោបាយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​យ៉ាង​ត្រឹមត្រូវ​ បាន​ធ្វើឲ្យ​កម្ពុជា​ទទួល​លំហូរ​ទុន​វិនិយោគ​ផ្ទាល់​ពី​បរទេស​រាប់ពាន់​លាន​ដុល្លារ​ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ​។

ដោយសារ​កត្តា​ដែល​បាន​រៀបរាប់​ខាងលើ​នេះ​ បាន​ធ្វើឲ្យ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ត្រូវ​បាន​ពង្រីក​ជាបន្តបន្ទាប់​រហូតដល់​កើន​ទំហំ​ ៦៧៨គីឡូម៉ែត្រ​ការ៉េ​ ដែល​ធ្វើឲ្យ​ទីក្រុង​ដ៏​ស្ងប់ស្ងាត់​នេះ​មាន​មនុស្ស​រស់នៅ​ប្រមាណ​ ២លាន​នាក់​ ដោយ​ចំនួន​នេះ​មិនរាប់​ពី​ប្រជាជន​ចេញ​ ចូល​ជាប្រចាំ​ប្រមាណ​ ១លាន​នាក់​ជា​រៀងរាល់ថ្ងៃ​នៅឡើយ​។

អ្នក​អភិវឌ្ឍន៍​នៃ​ទិស​ទាំង៤​ របស់​រាជធានី​ តែង​លើក​ពី​គុណ​សម្បត្តិ​រៀង​ៗខ្លួន​នៅ​តំបន់​ដែល​ខ្លួន​បាន​វិនិយោគ​ ប៉ុន្តែ​ដើម្បី​វិភាគ​ទៅលើ​បញ្ហា​ទាំងអស់​នេះ​ និង​ចង់​ដឹង​ថា​តើ​តំបន់​ដែល​ពួកគេ​លើកឡើង​ពិតជា​ត្រឹមត្រូវ​ឬអត់​? យើង​ត្រូវ​មើល​ពី​ចក្ខុវិស័យ​របស់​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ និង​កត្តា​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ ទីតាំង​ និង​ Master​ Plan​ របស់​តំបន់​និ​មួយ​ៗ។

ការពិត​ហើយ​ រាជរដ្ឋាភិបាល​បាន​អនុម័ត​នូវ​ Master​ Plan​ ជាលើកដំបូង​របស់​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ សម្រាប់​រយៈពេល២០ឆ្នាំ​ គឺ​ចាប់តាំងពី​ឆ្នាំ២០១៥​ ដល់​ឆ្នាំ២០៣៥​ ប៉ុន្តែ​វា​គ្រាន់តែ​ជា​ Master​ Plan​ ដែល​មិនទាន់​មានការ​រៀបចំ​លំអិត​ទៅលើ​ការប្រើ​ប្រាស់​ដីធ្លី​ ការរៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ឲ្យបាន​លំអិត​នៅឡើយ​ទេ​។

អគ្គនាយក​ក្រុមហ៊ុន​ Pointer​ Property​ Co​, Ltd​ លោក​ ងួន​ ឆាយ​លាង​ បាន​មានប្រសាសន៍​ក្នុង​ពេល​លោក​ទទួល​លក់​ខុន​ដូ​ Urban​ Village​ ដំណាក់កាល​ទី២បាន​មានប្រសាសន៍​ឲ្យដឹង​ថា​ តំបន់​ស្ថិតនៅ​តាម​បណ្តោយ​មហាវិថី​សម្តេច​តេជោ​ហ៊ុន​ សែន​ (ផ្លូវ៦០ម៉ែត្រ​)ជា​តំបន់​ដែល​មានការ​រៀបចំ​បាន​យ៉ាង​ល្អ​ ទាំង​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​លើ​ដី​ ដោយ​តំបន់​នេះ​មានផ្លូវ​ធំជាង​គេ​នៅក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ក្រោម​ដី​គឺ​ប្រព័​ន្ឋ​លូ​ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​យ៉ាង​ធំ​ ដើម្បី​រំដោះ​ទឹក​ចេញពី​តំបន់​នេះ​ ហើយ​វា​ជា​ការ​បើក​ឳកាស​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​អភិវឌ្ឍន៍​នានា​ អាច​រៀបចំ​គំរោង​របស់​ខ្លួន​បាន​ល្អ​ប្រសើរ​ និង​ស្របតាម​ Master​ Plan​ របស់​ ING​ CITY​។

លោក​បន្ត​ថា​ “វា​ជា​តំបន់​អភិវឌ្ឍន៍​ថ្មី​ ដែល​មាន​លក្ខណៈ​អំណោយផល​ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​នានា​អាច​រៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​របស់​ខ្លួន​បាន​ល្អ​ ដោយសារ​វា​ជា​តំបន់​ថ្មី​ ជាទី​ក្រុង​ថ្មី​ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ស៊ីវិល័យ​”។ លោក​បន្ត​ថា​ “បច្ចុប្បន្ន​ក្រុមហ៊ុន​ ING​ CITY​ បាន​ធ្វើការ​យ៉ាង​ម៉ត់ចត់​ នៅក្នុង​ការសាងសង់​សំ​ណង់​ផ្សេង​ៗ ដើម្បី​ធ្វើឲ្យ​តំបន់​នេះ​មានការ​អភិវឌ្ឍ​ដោយមាន​របៀបរៀបរយ​”។

ជាមួយ​នឹង​សក្តា​នុ​ពល​ដែល​បាន​និង​កំពុង​បង្ហាញ​ បុ​រី​ធំៗ​ជាច្រើន​បាន​លេច​វត្តមាន​នៅ​តំបន់​នេះ​ ហើយ​ផ្សារ​ទំនើប​ធំៗ​ចំនួន២កំពុង​សាងសង់​ គឺ​ផ្សារ​ទំនើប​របស់​ក្រុមហ៊ុន​ជីព​ ម៉ុង​ និង​ផ្សារ​ទំនើប​របស់​បុរី​ប៉េង​ ហួត​ដែល​បាន​បោះទុន​វិនិយោគ​យ៉ាង​ធំ​នៅ​តំបន់​នេះ​។

ជាមួយគ្នា​នេះ​ តំបន់​ស្ថិតនៅ​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវជាតិ​លេខ៦អា​ ក៏​កំពុង​លេចធ្លោ​ផង​ដែរ​ ពិ​សស​ក្រុមហ៊ុន​បុ​រី​ធំៗ​បាន​និង​កំពុង​ពង្រីក​ការ​វិនិយោគ​នៅ​តំបន់​នេះ​ ខណៈ​តំបន់​ស្ថិតនៅ​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវជាតិ​លេខ១​ ក៏​ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​ និង​ស្ថិត​ក្នុង​ផែនការ​អភិវឌ្ឍន៍​ហេ​ដ្ឋា​រចនា​សម្ព័ន្ឋ​ធំៗ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ និង​វិស័យ​ឯកជន​ផង​ដែរ​ ប៉ុន្តែ​តើ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​បែប​ណា​ ដែល​អាច​ភ្ជាប់​ចូល​មក​កណ្តាល​ក្រុង​ជាង​ មាន​ចម្ងាយ​កៀក​នឹង​ទីក្រុង​ ដែល​ជា​មជ្ឈមណ្ឌល​ពាណិជ្ជកម្ម​ធំជាង​គេ​ គឺ​នៅតែ​ស្ថិត​ក្នុង​មន្ទិល​នៅឡើយ​។

តំបន់់​ស្ថិតនៅ​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវ៦០ម៉ែត្រ​ ត្រូវ​បាន​រៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​យ៉ាង​ល្អ​ប្រសើរ​ ដែល​វា​ជាទី​តាំង​ស័ក្តិសម​ជាទី​ក្រុង​ថ្មី​ ព្រោះ​តំបន់​នេះ​អាច​មាន​សភាព​ដូចជា​ផ្លូវ​ Orkider​ នៅ​ប្រទេស​សឹង្ហ​បុរី​ ដែល​មាន​ផ្សារ​ទំនើប​ប្រមាណ៣០ប្រមូល​ផ្តុំគ្នា​នៅ​តំបន់​នេះ​ ពិសេស​ ដោយសារ​វា​ជា​តំបន់​អភិវឌ្ឍន៍​ថ្មី​ អ្នក​វិនិយោគ​ពិតជា​មាន​ភាព​ងាយស្រួល​ក្នុង​ការរៀបចំ​ផែនការ​វិនិយោគ​ ពិសេស​ការរៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​នៅ​តំបន់​នេះ​។ នេះ​បើ​តាម​ការ​លើកឡើង​របស់​លោក​ភី​ នី​ដូ​ណា​នាយក​ផ្នែក​ទីផ្សារ​នៃ​ក្រុមហ៊ុន​ Pointer​ Property​ Co​, Ltd​។

លោក​បន្ត​ថា​ “ខ្ញុំ​គិតថា​នា​ពេល​អនាគត​ តំបន់​ភាគ​ខាងត្បូង​រាជធានី​នឹង​ក្លាយជា​ទីក្រុង​ថ្មី​ ហើយ​តម្លៃ​អចលនទ្រព្យ​នៅ​តំបន់​នេះ​ នឹង​មានតម្លៃ​ខ្ពស់​លើស​តំបន់​បឹងកេងកង១នា​ពេល​អនាគត​”។លោក​បន្ត​ថា​ “ភាព​ប្រទាក់ក្រឡា​នៃ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ ការរៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ ពិសេស​ក្រុម​ហ៊ុន​ធំៗ​កំពុង​វិនិយោគ​ផ្សារ​ទំនើប​នៅ​តំបន់​នេះ​ នឹង​ធ្វើឲ្យ​តំបន់​នេះ​ក្លាយជា​មជ្ឈមណ្ឌល​ជា​ពាណិជ្ជកម្ម​ថ្មី​ ជាទី​ក្រុង​ថ្មី​នា​ពេល​អនាគត​”។

ជាមួយគ្នា​នឹង​ទស្សនទាន​ខាងលើ​ វា​ហាក់​មាន​ភាព​ចៃដន្យ​មួយ​ ដែល​ទីភ្នាក់ងារ​សហប្រតិបត្តិ​ការអន្តរជាតិ​នៃ​ប្រទេស​ជប៉ុន​ (JICA​) និង​សាលាក្រុង​ប៉ារីស​កំពុង​សិក្សា​ និង​រៀបចំ​សាង​សង់​ប្រព័​ន្ឋ​លូ​ប្រព្រឹត្តិ​កម្ម​ទឹក​ស្អាត​ ដើម្បី​ប្រែក្លាយ​តំបន់​នេះ​ជា​តំបន់​បៃតង​ ស្របតាម​ផែនការមេ​របស់​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។

សាលាក្រុង​ប៉ារីស​ សហការ​ជាមួយ​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ កំពុង​សិក្សា​លើ​ផែនការ​ស្រដៀងគ្នា​នេះ​ ពិសេស​សិក្សា​លើ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ ដើម្បី​រៀបចំ​ធ្វើ​យ៉ាងណា​ឲ្យ​តំបន់​នេះ​មិន​ជួប​បញ្ហា​កកស្ទះ​ចរាចរណ៍​នា​ពេល​អនាគត​ ដោយសារ​តំបន់​ភាគ​ខា​ត្បូង​មាន​ភាព​រីកចម្រើន​លឿន​ជា​មួ​យកំនើ​នប្រ​ជា​សាស្រ្ត​ និង​ការ​សាង​សង់​ព្រលា​នយន្តហោះ​ អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញថ្មី​ ដែល​តភ្ជាប់​រវាង​ផ្លួវ​ក្រ​វ៉ាត់​ក្រុង​ទី៣​ និង​ការ​តភ្ជាប់​មកកាន់​តំបន់​នេះ​នា​ពេល​អនាគត​។

អនុប្រធាន​ក្រុមប្រឹក្សា​ភិបាល​សមាគម​អ្នកជំនាញ​អចលនទ្រព្យ​កម្ពុជា​ លោ​កយិន​ លាង​គង់​បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​ ការ​រីកចម្រើន​នៃ​សេដ្ឋកិច្ច​សង្គម​ និង​កំនើ​នប្រ​ជា​សាស្រ្ត​កើនឡើង​នៅ​ទីក្រុង​ភ្នំពេញ​ មិនមែន​ជា​រឿង​គួរឲ្យ​ចម្លែក​នោះ​ទេ​។ នេះ​ជា​និន្នាការ​សាកល​មួយ​ ដែល​បណ្តា​ប្រទេស​កំពុង​លេចឡើង​នានា​ ជួប​បញ្ហា​ប្រឈម​បែបនេះ​។លោក​បន្ត​ថា​ ការ​រីកចម្រើន​នៃ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ បាន​សាយភាយ​ទៅ​គ្រប់ទិស​ ប៉ុន្តែ​ទិស​ណា​ដែល​ស័ក្តិសម​ជាទី​ក្រុង​ថ្មី​ ទិស​ណា​ងាយស្រួល​រៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ វា​នឹង​ក្លាយជា​ទីក្រុង​ថ្មី​ និង​ធ្វើឲ្យ​តម្លៃ​អចល​ទ្រព្យ​កើនឡើង​ខ្ពស់​នា​ពេល​អនាគត​ ជា​រឿង​ធម្មតា​រវាង​តម្រូវការ​និង​ការ​ផ្គត់ផ្គង់​។

លោក​បន្ត​ថា​ “និន្នាការ​ការ​រីកចម្រើន​ឆ្ពោះ​ទិសខាងត្បូង​ មាន​ភាព​សម​ហេតុផល​ ដោយសារ​ ING​ CITY​ ជាទី​ក្រុង​រណប​ធំជាង​គេ​នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ ដែល​មានផ្ទៃ​ដី​ជាង២៣០០ហិ​កតា​ និង​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​តភ្ជាប់​ទៅកាន់​ផ្លួវ​ជាតិ​សំ​ខាន់​ៗ មាន​ភាព​ងាយស្រួល​”។ លោក​បន្ត​ថា​ “តការ​ភ្ជាប់​ពី​តំបន់​នេះ​ទៅកាន់​ផ្លួវ​ជាតិ​លេខ១​ លេខ២​ លេខ៣​ និង​ផ្លូវជាតិ​លេខ៤​ មាន​ភាព​រលូន​”។

លោ​កយិន​ លាង​គង់​បាន​បន្ត​ថា​ ទោះជាយ៉ាងណា​រោងចក្រ​ សហគ្រាស​នានា​បាន​និង​កំពុង​ក្លាយជា​ឧបសគ្គ​មួយ​ផង​ដែរ​ ប្រសិនជា​យើង​មើល​បរិយាកាស​រស់នៅ​តំបន់​នេះ​ ដោយសារ​ការ​បំពុល​ផ្សែង​ ប៉ុន្តែ​នា​ពេល​អនាគត​រោងចក្រ​ សហគ្រាស​នៅ​តាម​តំបន់​នេះ​ នឹង​រើ​ចាកចេញ​ទៅ​តំបន់​ជាយក្រុង​ តាម​ការណែនាំ​និង​ចង្អុលបង្ហាញ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ ក៏ដូចជា​រដ្ឋបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​។

តីត​វីរ​ស្ថាបត្យករ​កម្ពុជា​ លោក​វណ្ណ​ ម៉ូ​លីវ​ណ្ណ​ធ្លាប់​បាន​មានប្រសាសន៍​ថា​ រាជធានី​ភ្នំពេញ​គួរ​អភិវឌ្ឍន៍​ឆ្ពោះទៅ​កាន់​ភាគ​ខាង​តង្បូ​ង ដោយសារ​ហេតុផល​សំ​ខាន់​ៗមួយចំនួន​ ទី១​ សណ្ឋានដី​ខ្ពស់​ មិន​ប្រឈមមុខនឹង​ការ​លិចទឹក​ជំនន់​ ទី២​ ជា​តំបន់​មានផ្ទៃ​ដី​ទូលាយ​ងាយស្រួល​រៀបចំ​ហេ​ដ្ឋា​រចនាសម្ព័ន្ឋ​ និង​ទី៣ជា​ចំណុចប្រសព្វ​នៃ​ផ្លូវជាតិ​សំ​ខាន់​ៗចូល​មកកាន់​រាជធានី​ភ្នំពេញ​៕